søndag den 4. maj 2014

Dag 6

Det var den sidste dag, og vi havde dagen for os selv til klokken 16. Vi kunne gøre lige, hvad vi ville. Så Jacinta, Shirly, Julia, Tanya og jeg gik sammen de timer, og vi startede med at tage til Rockerfeller Center. Så fandt vi subwayen, og købte et kort så vi kunne køre med subwayen hele dagen. Vi tog først subwayen til Central Park, og gik en tur rundt i Central Park. Så tog vi subwayen videre til SoHo, som er et kæmpe shopping område! Vi gik og shoppede lidt, og pludselig blev jeg bare vildt træt, så vi gik en for at få noget at spise og fik en lille pause, og det var som om maden hjalp en del, for efter vi havde spist grinte jeg hele tiden, og af den mindste ting. Jeg er ret sikker på, at det var fordi jeg var overtræt, og snart begyndte de andre piger også at grine af alt, men vi havde jo nærmest ikke sovet på hele turen. Vi besluttede os for at tage til Madison Square Garden, så vi skulle bare finde subwayen og tage den dertil. Men vi brugte 45 minutter på at finde den subway.. Vi havde en mappe over hele subway systemet, og med alle gaderne og alt og alligevel kunne vi overhovedet ikke finde rundt, jeg ved ikke, havd vi lignede, mens vi gik rundt med kortet foran os, og på en eller anden måde endte vi altid op det samme sted. Men tro det eller ej, så var det faktisk mig der fik os på rette vej, hvilket jeg er ret imponeret over, for min sted sans er ikke den bedste, men den sidste dag fandt jeg ud af, hvor simpelt byen faktisk er indrettet :) da vi kom til Madison Square Garden, havde vi kun 1,5 time til, at vi skulle være hjemme, og den tur vi ville på varede 1,5 time, så det kunne vi desværre ikke. I stedet tog vi hjem til hotellet for at stille vores ting, og så shoppede vi bare lidt i det område vi boede. Vi tog tilbage til hotellet klokken 15, så vi kunne pakke og forhåbentlig få en lille lur inden vi skulle mødes. I mens vi pakkede fik vi selvfølgelig gæster, så det blev ikke til nogen lur overhovedet.

Vi mødtes alle nede i lobbyen klokken 16, og så havde de en overraskelse til os. Vi skulle på en rundtur i bus i NY, og vi var sådan lidt når okay, det lyder da meget fint. Men da vi så kom hen til bussen, var det den fedeste bus, som jeg nogensinde havde set. Den ene langside af bussen var et stort vindue, og den anden langside havde ingen vinduer overhovedet. Så vi sad på 3 lange rækker, ligesom i en biograf, og så det store vindue var skærmen (tror det var den bedste måde, jeg kunne beskrive et på). Men så kørte vi rundt i den bus i 2 timer tror jeg, og guiderne på bussen sang og dansede og fortalte fjollede historier hele tiden! Så nogle stedet stoppede vi, og så havde de en street performer, som begyndte at danse eller synge, og vi kunne snakke til folk udenfor på gaden, og vi kunne høre, hvad de sagde, så det var vildt cool. Mange folk stoppede for at tage billeder af os, og folk kiggede mærkeligt efter os, fordi vi kom i den bus. Vi havde også et specielt vink, som vi brugte en gang i mellem, når der var en stor flok, som kiggede på os. Efter busturen skulle vi spise på Planet Hollywood. Det var et meget hyggeligt sted, og vi hyggede os rigtig meget. Vi kunne gøre, hvad vi ville efter, så længe vi var tilbage på hotellet klokken 23, så vi kunne få alle vores fly informationer.
Jacinta, Tanya, Julia, Dean, Dima, Tom og mig gik egentlig bare lidt rundt på Times Square, og så gik vi bare hjem til hotellet for at hygge.

Da vi fik vores fly informationer fandt jeg ud af, at vi skulle forlade hotellet i 4 grupper på forskellige tidspunkter, alt efter hvornår ens fly var. Jeg fandt så ud af, at fra min "gruppe", var jeg den sidste der skulle tage afsted, så det var lidt træls synes jeg...


Fra Rockefeller Center 

Subway

Fra Central Park

Central Park

Central Park

Central Park

NY

Madison Square Garden

Fra vores bustur

Vores guide som dansede på busturen

På Times Square i bus

Ballet danseren var en af street performerne fra vores bustur

Endnu en street performer


Helena


Ingen kommentarer:

Send en kommentar