torsdag den 17. april 2014

East coast Tour Day 1

Så jeg kom sikkert til D.C.! Og jeg sad ved siden af en tysk pige (Shirly), som også var udvekslingsstudent, så vi faldt hurtigt i snak, og så har vi faktisk været sammen lige siden. Vi ankom til lufthavnen omkring klokken 14, så vi havde dn masse tid til at få lunch, og snakke med de andre udvekslingsstudenter som var der. Der blev ret hurtigt dannet grupper.. Der er vildt mange fra Ukraine og Rusland, og de snakker alle russisk sammen, så det forstår jeg ikke meget af.. Og så er der en stor flok tyskere, som jeg forstår nogenlunde, og så er der en gruppe italienere, som jeg ikke forstår. Ellers snakker de andre "grupper" meget engelsk, selvom asiaterne nogle gange laver nogle mærkelige lyde. Der er en anden fra Danmark, som hedder Julia, men vi snakker faktisk engelsk sammen, fordi da vi prøvede gik det helt galt, og det var faktisk vildt svært at snakke dansk, når alt omkring en foregår på engelsk, men det er vi åbenbart de eneste der synes ;) men jeg er ret gode venner med mange af russerne (og den havde jeg ikke lige set komme), så hver gang jeg er i nærheden snakker de engelsk, for jeg sagde at jeg ikke gad at være sammen med dem hvis de bare snakkede russisk, og det synes de var fair nok, så det et lidt en deal vi har nu. Vi tog til et museum i dag, som var om US history, men vi var der kun ca. en time, og så tog vi videre til centeret, hvor vi alle spiste og shoppede lidt, og så tog vi hen på hotellet, hvor vi fik tildelt værelse. Jeg er mest sammen med en pige fra Ukraine, jeg kalder hende "Cam", for jeg kan ikke udtale hendes navn.. Og hun kalder mig "Sam", og så er jeg meget sammen med pigen fra Tyskland jeg mødte på flyet, og vi 3 er sådan fast sammen allerede. Ellers er vi bare meget sammen med resten sf de russiske piger og drenge og nogle tyske drenge. Men jeg deler værelse med Julia (dansker), Ying (Taiwan) og Jacinta (Australien), og til at starte med tænkte jeg lidt øv, for jeg havde ikke snakket så meget med dem.. Men vi har det vildt sjovt sammen, og jeg kommer helt sikkert til at bruge meget tid med dem i løbet af dagen også. 

Jeg har det så vildt fedt på turen!!! Det er vildt så hurtigt man klikker med de her mennesker, og det er bare vildt fedt at være her! Dog er jeg fuldstændig smadret, og jeg har næsten ingen stemme, for jeg har snakket non-stop , hihi :) 

Dum som jeg er, vælger jeg selvfølgelig, at glemme min mobil på bussen, så jeg har ikke rigtig taget billeder med min mobil, kun på kamera.. Så dem må i vente med at få til senere, og så skal jeg nok prøve at huske min mobil i morgen. 

Og en ting mere.. Det er vildt koldt her! Men vi er ca. 40 elever, og 6 af os er fra syden og resten er fra Nord, sådan virkelig nord! Og de har alle sne lige nu, så de synes det er lækkert her, og jeg har ikke nok varmt tøj... Så det er lidt underligt :) 


Helena 

Helena 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar