lørdag den 19. april 2014

Day 3

I dag var det min fødselsdag :))))) 
Og jeg undskylder for, at jeg ikke har svaret hele dagen, men jeg har slet ikke haft tid.

Vi var i dag ude ved "kirkegården", hvor de amerikanske soldater bliver begravet. Det var helt vildt, og se alle de mennesker der døde i krig. Det var række på række med gravsten, og det var så langt man kunne se, så det var ret vildt. Efter det tog vi hen for at se et memorial mere, men det var ikke helt så spændende, og jeg var mega sulten, så kunne ikke koncentre mig... Men vi tog til centeret bagefter og spiste, og så shoppede vi lidt selvfølgelig. Efter det tog vi hen for at se George Washingtons hus, og den kiste han ligger i, og det tog vildt lang tid! Men så længe jeg er i selskab med den flok, så går det hele nok. 

Vi tog til madame tussouds om aftenen, hvor de har voks figurer af alle mulige kendte, som man så kan tage billeder med, så der brugte vi lidt tid, og efter det shoppede vi lidt mere :) Vi havde en reservation på Hard Rock Cafe til aftensmad, og der sang de endnu en gang fødselsdags sang for mig. Tjenerne kom og hentede mig, og tog mig med over på den modsatte side ved baren, så alle kunne se mig, og så begyndte hun at råbe alt mulig, og pludselig sang de fødselsdags sang, og det var ikke bare min gruppe, det var hele restauranten, så det var vildt fedt! Og jeg fik en is til dessert af dem. 

Da vi kom hjem til hotellet, ville vi egentlig bare smutte i seng, men nææ nej.. Vi er "party rummet", så der er altid mange folk over ved os, og der sover altid ekstra folk inde på værelset, men det er også hyggeligt nok en gang i mellem, men andre gange vil man bare gerne være selv, og sove! 

Men jeg har i hvert fald haft en rigtig fed fødselsdag, som jeg sent vil glemme! 

Jeg beklager, men de fleste billeder ligger stadi på mit kamera.. Men der er nogle få 





Helena 

East coast tur Day 2

Lad mig starte med at sige, at jeg har det helt fantastisk her! Det er så mega fedt, og der er så mange søde mennesker :)

Vi startede dagen med, at komme for sent op... Vi var faldet sent i søvn, fordi vi lå og snakkede, ups hihi :) Men det resulterede i hvert fald i stress fra morgenstunden. Vi gik ned og spiste morgenmad, og suste op og tog vores ting, og så skulle vi mødes nede i lobbyen. Vi tog metroen ind til hovedstationen, og derfra gik vi til The Capital Building, hvor vi tog en masse billeder! Vi så US Supreme Curth Building, det største bibliotek i hele verden, en MASSE museums, sådan som Air and space, anden verdenskrig, indianer, gallerier, natur, dinosaur og skulptur museumet. Vi så også Martin Luther King memorial, anden verdenskrig memorial, koreanske borgerkrig memorial, Vietnam memorial, Lincoln memorial, osv. Jeg vil rigtig gerne gå mere i detaljer, men det er rigtig sent, og jeg har meget svært ved at skælne mellem de forskellige ting, fordi det var så meget på en dag..vi så også det hvide hus, men desværre ikke Obama ;) 

Om aftenen spiste vi på en italiensk restaurant, hvor en af de voksne, som er med på turen havde fortalt dem, at jeg havde fødselsdag i dag, selvom hun godt vidste det var i morgen, men hun synes bare, at jeg skulle fejres, når jeg ikke kunne være ved nogle af mine familier på min fødselsdag. Så tjenerne kom syngende ind, og havde lys til mig, og jeg fik cheese cake, og da tjenerne var færdige med at synge begyndte italienerne fra turen, så russerne, så tyskerne og så dem fra Thailand, så jeg fik en fødselsdags sang på mange forskellige sprog, og det var vildt fedt!!!! 

Senere sagde jeg så, at der var fest på vores værelse, bare sådan for sjov.. Og da vi var på vej i seng kommer de alle sammen væltende ind og synger fødselsdagssang igen, selvom det stadig ikke var min fødselsdag, men det var vildt dejligt!!! Så vi lavede varm kakao til alle, og så spillede vi gær og grimasser til klokken 1, hvor de skulle gå i seng, fordi folk havde klaget over, at vi har larmet for meget.. Men da klokken slog 12, sang de Happy birthday med hvislende stemme, og jeg fik "gaver" af dem. De havde været nede og købe en masse slik, og så havde mine Romneys lavet et sødt kort til mig. Så selvom det ikke engang er min fødselsdag endnu, er jeg stadig blevet fejret så meget, og det er allerede nu en fantastisk fødselsdag! 

Jrg har måske nogle få billeder.. Men min plan er, at få lagt alle billederne over på min computer når jeg kommer hjem, og så ligger jeg dem alle ind på en gang. 


torsdag den 17. april 2014

East coast Tour Day 1

Så jeg kom sikkert til D.C.! Og jeg sad ved siden af en tysk pige (Shirly), som også var udvekslingsstudent, så vi faldt hurtigt i snak, og så har vi faktisk været sammen lige siden. Vi ankom til lufthavnen omkring klokken 14, så vi havde dn masse tid til at få lunch, og snakke med de andre udvekslingsstudenter som var der. Der blev ret hurtigt dannet grupper.. Der er vildt mange fra Ukraine og Rusland, og de snakker alle russisk sammen, så det forstår jeg ikke meget af.. Og så er der en stor flok tyskere, som jeg forstår nogenlunde, og så er der en gruppe italienere, som jeg ikke forstår. Ellers snakker de andre "grupper" meget engelsk, selvom asiaterne nogle gange laver nogle mærkelige lyde. Der er en anden fra Danmark, som hedder Julia, men vi snakker faktisk engelsk sammen, fordi da vi prøvede gik det helt galt, og det var faktisk vildt svært at snakke dansk, når alt omkring en foregår på engelsk, men det er vi åbenbart de eneste der synes ;) men jeg er ret gode venner med mange af russerne (og den havde jeg ikke lige set komme), så hver gang jeg er i nærheden snakker de engelsk, for jeg sagde at jeg ikke gad at være sammen med dem hvis de bare snakkede russisk, og det synes de var fair nok, så det et lidt en deal vi har nu. Vi tog til et museum i dag, som var om US history, men vi var der kun ca. en time, og så tog vi videre til centeret, hvor vi alle spiste og shoppede lidt, og så tog vi hen på hotellet, hvor vi fik tildelt værelse. Jeg er mest sammen med en pige fra Ukraine, jeg kalder hende "Cam", for jeg kan ikke udtale hendes navn.. Og hun kalder mig "Sam", og så er jeg meget sammen med pigen fra Tyskland jeg mødte på flyet, og vi 3 er sådan fast sammen allerede. Ellers er vi bare meget sammen med resten sf de russiske piger og drenge og nogle tyske drenge. Men jeg deler værelse med Julia (dansker), Ying (Taiwan) og Jacinta (Australien), og til at starte med tænkte jeg lidt øv, for jeg havde ikke snakket så meget med dem.. Men vi har det vildt sjovt sammen, og jeg kommer helt sikkert til at bruge meget tid med dem i løbet af dagen også. 

Jeg har det så vildt fedt på turen!!! Det er vildt så hurtigt man klikker med de her mennesker, og det er bare vildt fedt at være her! Dog er jeg fuldstændig smadret, og jeg har næsten ingen stemme, for jeg har snakket non-stop , hihi :) 

Dum som jeg er, vælger jeg selvfølgelig, at glemme min mobil på bussen, så jeg har ikke rigtig taget billeder med min mobil, kun på kamera.. Så dem må i vente med at få til senere, og så skal jeg nok prøve at huske min mobil i morgen. 

Og en ting mere.. Det er vildt koldt her! Men vi er ca. 40 elever, og 6 af os er fra syden og resten er fra Nord, sådan virkelig nord! Og de har alle sne lige nu, så de synes det er lækkert her, og jeg har ikke nok varmt tøj... Så det er lidt underligt :) 


Helena 

Helena 

onsdag den 16. april 2014

East coast tur

Lige nu sider jeg i Tampa lufthavn, og venter på at boarde. Jeg lander i D.C. omkring klokken 14, og så skal jeg være i D.C. et par dage før jeg tager videre til Philadelphia og NY sammen med 43 andre udvekslingsstudenter. Men nu er det blevet min tur til at boarde. Mit mål er at skrive hver aften om hvad jeg har oplevet, så i hører nok fra mig engang i aften.

Helena

fredag den 11. april 2014

De sidste par dage

Denne her weekend var en travl en af slagsen, eller det er de jo alle faktisk, men vi havde en masse ting planlagt for weekenden. Fredag efter skole og arbejde tog vi til Arena Football i Tampa, hvor vi havde Club Lounge billetter, så vi havde fri mad og drikke og vi sad i læder sæder ;) Arena football, er meget lige som almindelig football synes jeg. Banen er bare mindre, og der er ikke så mange mennesker på banen, men ellers synes jeg nu meget at det er det samme, men det synes de andre langt fra at det var.

Lørdag tog vi i poolen fra morgenstunden og badede lidt og bare slappede af, og så trænede vi to gange den dag endda. Så begyndte vi at gøre os klar til at tage til baseball kamp. Jeg var ikke helt vildt begejstret for baseball kampen, fordi jeg har været til en før, og det var meget forvirrende synes jeg, og der skete ikke rigtig det store. Men det her var min første Tampa Bay Rays kamp, og den var vildt sjov! Vi havde alle Rays trøjer på, og før kampen startede tog vi op for at se rokker, fordi det har de inde i stadiummet, så vi fik lov til at røre dem. 

Jeg forstod faktisk spillet denne her gang, og jeg havde jo set dem spille på tv før, så jeg havde også nogle spillere jeg godt kunne lide, og nogle jeg knap så godt kunne lide, så det gjorde det måske også lidt sjovere, og i det hele taget var jeg bare vildt positivt overrasket over, hvor sjovt jeg havde det.

På vej hjem blev vi nød til at køre gennem ghettoen, og vi havde ikke nok benzin på, så vi blev nød til at tanke i ghettoen. Vi var de eneste hvide mennesker der var, og vi var ikke særlig trygge ved det, så Mike gik ud for at tanke, og så skulle han gå ind i butikken for at betale, og imens han var derinde kom der en sort mand hen og bankede på vinduerne, og Mike kom ud og skubbede ham væk fra bilen, og så kørte vi ellers væk derfra. Det var vildt skræmmende, og det var en af de der "wow" oplevelser. For det første skræmte det mig helt vildt, og men da vi var kommet ud derfra, tænkte jeg bare, hvor er det vildt at nogle mennesker lever sådan nogle steder.. Det er noget jeg overhovedet ikke tænker over hjemme i Danmark, fordi hjemme i Danmark ser man ikke folk under så dårlige omstændigheder. Så hvor er jeg taknemmelig for, at jeg bor i et hus, har eget værelse, går i skole, og oven i købet har muligheden for at gå i skole på den anden side af jorden, og har min familie og venner.

Men nok om alt det, vi besluttede os for at springe over kirke, hvilket er sket ret tit her på det sidste, men jeg klager ikke det mindste :) Søndag stod egentlig mest på at lave lektier, gøre klar til ugen og så var jeg sammen med Hailey og fire andre af hendes venner, og vi tog i centeret og ud at spise bagefter, og jeg tror jeg var hjemme omkring 22, men jeg havde sådan en sjov aften, og hyggede mig rigtig meget, så det var super dejligt! Haley var desværre blevet syg, og hendes forældre kom og var ved os fra søndag-onsdag, så det var lidt træls for dem..

Mandag blev Haley og Mike hjemme fra arbejde fordi de begge to var syge. Men den dag skulle vi ud at køre segway i Tampa, som var Liam's fødselsdagsgave fra hans bedste forældre, og det var vildt fedt! Man lærte hurtigt, hvordan man styrede dem, og så kunne vi ellers suse rundt og se en masse. Vi så bl.a. University of Tampa, og kørte rundt på campus, og vi var inde i bygningen og kigge, og jeg blev helt forelsket i det sted. Det var simplethen så smukt!
    Men på vej hjem begyndte jeg desværre at få det lidt dårligt, og jeg havde delt sodavand med Haley hele fredag og lørdag, så jeg havde lidt set den komme, når nu hun var syg, men de blev hjemme fra arbejde igen tirsdag, mens jeg tog i skole, men da jeg kom hjem fra skole tirsdag gik jeg direkte i seng, og her har jeg stort set lagt lige siden med feber og bare generelt ondt i overalt, men jeg regner med at tage i skole i morgen (fredag) selvom jeg stadig ikke er helt på dupperne, men jeg bliver nød til at tage hen og få alle mine lektier, og alle de ting jeg missede, for næste uge tager jeg jo til NY onsdag, og så misser jeg en hel uge igen, så for ikke at komme helt bagud, bliver jeg nød til at få noget af det nu.

Men det var vidst alt for denne gang, næste gang i hører fra mig bliver måske når jeg er på vej til NY.



















Helena 

fredag den 4. april 2014

Disney weekend


Noget af Mikes familie fra Chicago var på ferie i Disney i Florida, og siden vi ikke ser dem så tit, så valgte vi at tilbringe weekenden sammen med dem. Mike og Jack tog allerede afsted torsdag, og mig Haley og Liam tog afsted fredag omkring middagstid, så vi fik før fri fra skole. 

Vi mødtes med de andre i Epcot (en af de fire parker i Disney), hvor de har noget som hedder world showcase. Jeg kan ikke huske om jeg har forklaret det før, men nu gør jeg det lige igen. World showcase er hvor de har prøvet at lave nogle små områder ud af lande fra hele verden. Så forestil jer en kæmpe sø, og så går man rundt om den, og så er der forskellige lande, hvor de så har noget specielt mad, souvenirers, shows/forlystelser som man forbinder med det land. Vi gør det egentlig mest for maden :) men de har bl.a. Canada, England, Frankrig, Marokko, Japan, USA, Italien, Tyskland, Kina, Mexico og Norge. Og i Tyskland har de Milka chokolade, kinder chokolade, rittersport, haribo osv. så jeg får altid lidt slik derfra :) og I Norge har de daim og Gajol så der får jeg som regel også noget. I Norge har de også Carlsberg øl, og har jeg fortalt at det var dansk, så Mike og Haley får altid Carlsberg øl i Norge :) Det er altid virkelig sjovt at se, hvordan de ser andre lande, og hvad de tror om de lande osv, men de rammer de fleste lande rigtig godt! Og for at man kan arbejde der, skal man være fra det land, så det er meget sjovt synes jeg. Vi blev der helt indtil parken lukkede, så vi kunne se fyrværkeriet, som altid er en stor ting i Disneyworld. 

Vi bor 10 mennesker i en 6 personers lejlighed, så det er lidt trængt med plads. Og lørdag vågnede vi alle sammen klokken tidligt, fordi vi har en lille baby i huset.. Og jeg deler en sovesofa med Liam, som ikke lige er det mest behagelige i verden, men det overlever jeg nu nok. 

Jeg tror vi tog til poolen klokken 9, og så spiste vi morgen mad efter vi havde badet lidt, lidt underlig rækkefølge, men de går ikke så højt op i morgenmad herover, jeg vil nok nærmere kalde det brunch faktisk. Men vi var ved poolen et par timer før vi tog hjem og gjorde os klar til at tage i magic kingdom. Det var ret uhyggeligt faktisk, for lige da vi steg ud af bussen til magic kingdom lød der er ordentlig brag og så begyndte det at regne, og vi tænkte det ville gå over om en 10 minutters tid, men det gjorde det godt nok ikke! Vi fik alle ponchos og det hjalp rigtig meget, indtil vi kom ind i parken, og så ved jeg ikke hvad det skete. Det begyndte at regne så sindssyg meget, det var nærmest som om nogen havde en vandbalge med uendeligt vand, som de blev ved med at helde ned lige over hovedet på os. Og alle stod allerede under tagene, så vi gik midt ude på vejen helt for os selv, og det er første gang, at vi har været de eneste mennesker foran slottet i magic kingdom. Jeg ville have taget et billede, men min telefon ville være druknet.. Dog fik jeg et par billeder, men det beskriver slet ikke hvor slemt det var! Og jeg fik endda også en tornado advarsel på min mobil, hvilket betyder at der er set en tornado i området, så det blev jeg vildt bange for, men det tog de skam slet ikke så tungt, for det er nærmest blevet hverdag for dem. De fleste tog hjem efter kort tid da Jackson og Emma (babyen) ikke synes det var så sjovt at være gennemblødt. Men vi havde det nu vildt sjovt med at løbe rundt i regnen i bare tæer, og der var ingen ventetid ved forlystelserne fordi alle tog hjem, så det var vildt sjovt, men efter et par timer begyndte at være lidt koldt, når man rendte rundt med sjask vådt tøj på. 

Søndag tog vi kun til Hollywood studios i et par timer og så tog vi hjem og badede i poolen i stedet er par timer. Senere på aften skulle vi hjemad, og det betød at jeg skulle sige farvel til Mike's mor, søster, hendes mand og børn, som jeg ikke kommer til at se igen før jeg tager hjem, så det var lidt trist, for de er virkelig nogle vildt søde og skøre mennesker. 

Ellers er det jo April om nogle få timer, hvilket betyder NY, fødselsdag og prom for mig vedkommende, så det bliver en god måned jeg går ind i :) 

















Helena 

"Alt skal gå i mod Helena uge"

Så denne her uge har været forfærdelig... Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde altså. Der har selvfølgelig også været nogle gode ting ved denne her uge, så ikke alt er helt skidt :) Men det her indlæg kan måske godt virke lidt depri.

Først så gad min MacBook ikke at starte mere, så vi tog den til Apple store, og de blev nød til at slette ALT på den, så alle mine billeder er væk :( Så en af dagene kom jeg i skole med hvide bukser på (de første hvide bukser jeg har eget tror jeg), så får jeg en kæmpe brun plet midt på numsen, så det ud som om jeg har skidt i bukserne.. Så jeg lånte shorts af 3 forskellige piger den dag... Så havde vi også 4 tests den dag. Og så i dag, tabte jeg min mobil for 4566 gang, og skærmen gik i stykker, og selvfølgelig havde jeg lige sagt nej til forsikring for 4 dage siden! 

Men men men, den gode ting er at jeg ENDELIG har bestilt min prom kjole!! Og jeg fik hilst på en stor del af min familie i dk på farfars fødselsdag, så det var dejligt :)

Så har jeg forresten også modtaget planen for når jeg skal til D.C. Og NY om 12 dage!!! Men jeg skal flyve fra Tampa til Los Angeles, og så derfra og til D.C. Hvilket ikke giver mening overhovedet?? Men jeg glæder mig nu bare helt vildt!! 


Helena