søndag den 10. november 2013

Ugen der gik

Det var første uge på slankekur, og indtil videre er det gået meget godt! Det er lidt lettere når, man er to man om det, og når man har tal på, hvor meget man spiser, men nok om det :) 

Hvis jeg skal finde en ting, som jeg hader ved USA, er det alt deres papirarbejde... Hold nu op, hvor har jeg ikke andet end bøvl, og det tager godt nok hårdt på mig!
Jeg kom i skole tirsdag, for at finde ud af at mine papirer for at jeg kunne spille fodbold endnu engang var blevet afvist, og denne gang fordi der ingen dato var på mit karakterblad! Jeg går i 11. Klasse herover, men derhjemme går jeg jo i det, som svarer til 10. Klasse, så de troede, at jeg havde sprunget et helt år over, og ville derfor ikke acceptere mine karakterer fra 8 og 9.. De ville kun have dem fra 10. Klasse, men prøv i at forklare de kødhoveder der sidder et eller andet sted her i Florida, at det her er min 10. Klasse, og at de har puttet mig i 11. Klasse fordi de er et år foran, så deres 11. Svarer til vores 10.! Jeg kan så fortælle jer, at det kan ikke lade sig gøre! Men heldigvis har jeg den bedste mor, som altid er klar til at hjælpe, når jeg ringer, så hun sørgede for, at sende og scanne alt til mig med dato og bevis på, at min 10. Klasse er i år, så tak mor!!!! Men ja tirsdag var bare for meget, for det tager virkelig hårdt på mig, når det er, at de bliver ved med at afvise mine papirer, og jeg bare gerne snart vil spille sammen med pigerne! Så jeg gik og var ked af det hele dagen, undtagens til frokost hvor jeg sidder med en af fodboldpigerne nu, og hun sidder sammen med de sjoveste mennesker, kan ikke huske hvornår jeg sidst har grint så meget af nogle personer! Så det var dejligt! Men humøret faldt hurtigt igen efter frokost, og til træning var jeg også bare ked af det.. Og da vi kom hjem, gik jeg ind på værelset og så græd jeg bare, for det er virkelig frustrerende, at jeg så gerne bare vil spille, men jeg kan ikke gøre noget som helst, og når jeg bliver frustreret, kan jeg ikke udtrykke mig ordentligt på engelsk endnu, så jeg slår over i dansk, og så ville jeg ønske, at jeg var hjemme i dk, hvor jeg kunne komme af med alle mine følelser, uden at skulle bruge kræfter på at oversætte når jeg er så frustreret! Men Haley kom ind på værelset til mig, og gav mig en krammer, som bare får en til at græde endnu mere, så jeg fik grædt igennem, men det var også tiltrængt! Og jeg forklarede Haley, hvorfor jeg græd, og så var det som om, at det hele faldt på plads, så det var dejligt! Og jeg fik lidt luft igen :)

Vi havde kamp både onsdag og torsdag, men jeg kunne som sagt ikke spille, men jeg tog stadig med, for at være en del af holdet. Vi spillede 1-1, hvilket var ok egentlig. Da jeg kom hjem, sagde Mike at han havde skaffet billetter til en NHL kamp, når nu jeg ikke kunne komme til at spille fodbold i denne her uge. Så det hjalp heldigvis lidt på humøret! Og vi planlagde at skulle til NHL kamp om torsdagen. 

Da jeg kom hjem fra skole torsdag, ringede min træner til mig og sagde, at mine papirer var blevet godkendt, så jeg kunne spille den aften, men nu havde vi jo lige fået billetter til NHL kampen... Heldigvis sagde Haley, at jeg skulle tage til fodboldkampen, da hun jo vidste, hvor meget jeg har glædet mig, og de kom og heppede på mig. Mike sagde at vi nok skulle komme afsted til NHL på et andet tidspunkt, så det er dejligt! Og jeg er virkelig så glad for at jeg er havnet i denne her familie! Hvad de ikke gør, for at jeg får den fedeste oplevelse, og for at støtte mig i alt hvad jeg gør! Det er helt fantastisk, og jeg elsker dem virkelig! Men videre, vi deler bus med skolens drenges fodboldhold, når vi skal til kamp, og ej hvor er det bare noget af de fedeste, når man sidder sådan 40-50 mennesker i bussen, som bare er glade og synger og joker med hinanden osv, busturerne til kampene, er virkelig noget af det bedste! I det hele taget bare den school spirit der er her på skolen! Vi tabte godt nok kampen, men jeg var stadig glad, og kunne ikke lade vær med at smile, for jeg var bare glad, for at kunne spille! Og spillede endda 60 min ud af 80, så det er jo meget godt :) men min fodboldkamp var 40 minutter væk fra, hvor vi boede, og kampen startede 20.20, så vi kom først hjem 23.30, og så skulle jeg først til og i bad... Og da jeg kom hjem, lå der en pakke fra dk, det var fra Hans og Bente, som havde sendt nogle juleting og en avis fra dk, og det var godt nok dejligt!! Så tak Hans og Bente :) Heldigvis betød det, at jeg kunne møde til 2. Time fredag, så det var dejligt :) 

I dag (lørdag) har vi egentlig bare slappet af. Vi var til Jacks baseball kamp her til morgen, og ellers fik jeg ryddet op og rykket rundt på mit værelse, så nu er jeg endelig kommet helt på plads, og har fået pakket alt ud, men det var nu også på tide! :) og jeg fik lavet de fleste af mine lektier. Her til aften spillede Alabama og LSU amerikansk fodbold, og det var en af de største kampe i sæsonen, og da Haley er fra Louisiana (hvor LSU er fra) holdte vi selvfølgelig med dem! Vi tabte godt nok, men jeg er faktisk begyndt, at synes det er ret spændende at se amerikansk fodbold, når jeg er begyndt at forstår alle regler osv, og det er noget der er virkelig stort herover, og noget min familie går rigtig højt op i, så det er dejligt, at jeg føler, at jeg kan begynde at snakke med om det. 

I morgen skal vi i kirke, wuhu! Ej, det er ikke så slemt mere, er begyndt at vende mig lidt til det, så det går nok :) bagefter skal jeg højst sandsynlig være sammen med nogle af pigerne fra holdet, og måske sove med dem, da vi ikke skal i skole på mandag. Men mandag skal jeg hjælpe en anden udvekslingsstudent med at bage en masse, så der må jeg lige se, hvad jeg gør :) 

Mandag skal jeg forresten også med Mike til en NFL kamp. Vi skal ikke i skole mandag, fordi det er veterans day, og Mike er jo air force man, så han er en af dem, som vi holder helligdag for. Om mandagen er det så alt mulig pga det, der er 50 procent i nogle af butikkerne, og der er arrangementer rundt omkring. Men han kunne få to billetter NFL kampen, som spilles mandag aften, så den skal vi ind og se. Og inden da skal vi til "tailgate" tror jeg nok det hedder. Hvilket er en fest på parkeringspladsen før kampen, og fordi de her billetter er fra militæret, får vi fra bad og drikke, og der vil være underholdning indtil kampen starter, så det bliver vildt fedt at prøve! 

Men det var vidst det fra nu. Og jeg kan fortælle, at jeg har det godt igen, efter et par hårde dage! :) 







Helena 

søndag den 3. november 2013

3.2.1 Slankekur !

Så jeg var på vægten for første gang siden jeg kom, og det var ikke ligefrem et glædeligt gensyn, jeg fik med min vægt... Lad mig bare sige at jeg har taget på, og jeg har taget nok på til, at jeg går på en alvorlig slankekur. Det er ikke fordi, at jeg ikke havde set den komme, men at det var så meget, jeg havde taget på, vidste jeg ikke lige, og især ikke nu hvor jeg spiller fodbold 2 timer 5 gange om ugen!
Så nu har mig og Haley besluttet os for, at gå på slankekur en gang for alle. Jeg satte mig ned, og skrev op, hvad jeg spiste i løbet af en almindelig dag, og i løbet af en weekend dag, og da jeg så det, blev jeg pludselig klar over, at det faktisk er imponerende, at jeg ikke har taget mere på!

En almindelig skoledag spiser jeg:

Morgenmad:
Jeg spiser kellogs all-brand til morgen mad (og bruger endda fat free milk)
Man kan få gratis morgenmad på skolen, så når jeg kommer derhen, får jeg typisk en müslibar (måske en lidt usund en af slagsen), men den gemmer jeg. 
Men i weekenderne får vi endte vafler, egg-sandwich, scramble æg eller henter morgenmad ude. Jeg har faktisk fået McDonalds mad tre gange til morgenmad, men de kører deres morgenmads menu, så det er ikke en almindelig burger, men får dog stadig en sodavand. 

Snack 1:
I min fjerde periode spiser jeg som regel min müslibar fra om morgenen, og en pose kiks (på størrelse med de små poser kims man kan få). 

Lunch:
Får jeg som regel pizza... men hvis der ikke lige er pizza, så tager jeg en salat. Grunden til at jeg ikke tager salat hver dag er, at man skal stå i kø en halv time, og det gider jeg ikke, når man kan stå i kø 10 min og så få pizza... Hvis jeg har en dårlig dag, drikker jeg også en halv liter cola der, men det er kun på dårlige dage!! Og nogle gange får jeg skittles, men det er svært at lade hver, når det er så billigt, og man bare kan gå hen til automaten, vi har 12 slik og sodavands automater i cafeteriet, så de er over alt.
I weekenden til frokost henter vi altid mad, så det er burger king, McD, Wendy's, Taco Bell eller sådan noget. 

Snack 2:
Fordi jeg har træning efter skole, spiser jeg en pose kiks mere inden træning og i løbet af hele skole dagen har jeg drukket en liter vand, og under fodboldtræningen drikker jeg 1-2 liter, så jeg får nok vand! 

Aftensmad:
Får vi som regel hente mad, men nu hvor Liams football træning er slut, har de mere tid til at lave mad, så vi er faktisk begyndt at spise hjemmelavet aftensmad måske 5 ud af 7 dage om ugen :)
I weekenden tager vi enten på restaurant, eller også laver de noget lækkert mad. 

Snack 3:
Jeg spiser altid en eller anden form for usund snack inden jeg går i seng, men det er meget forskelligt hvad det er. 
I weekenden får vi næsten altid is eller sådan noget :) 

Men det er rigtig svært ikke at spise usundt, når vi får mad udefra tit, og når skolen serverer pizza og har slik og sodavands automater. I syden er de også kendt for at lave maden meget mere fed end i resten af USA, men jeg kan bare sige nej, eller lave noget andet... Jeg har også en svaghed for skittles, og jeg har den sødeste værtsmor, som køber en ny (stor) pakke skittles til mig hver søndag, når vi er ude og handle ind til ugen. Og vi tager af og til hen og får starbucks eller en is eller sådan noget. Der er bare det problem, at alt smager så godt, så det er svært at sige nej.. Men efter jeg så, hvad jeg vejede, tror jeg ikke, at det er så svært mere.

Jeg starter med at tage salat med i skole hver dag, i stedet for at købe mad på skolen, og jeg tager frugt og nødder med til snacks, og lader mine penge blive hjemme, så jeg ikke kan købe snacks derhenne. Og vi starter forhåbentlig med at lave noget mere mad selv, så det også er lidt sundere, og så skal jeg ikke spise snack efter aftensmaden, men hvis jeg gør det, skal det være sundt! 

Så jeg regner med, at hvis jeg "bare" laver lidt om i min kost, og så stadig spiller fodbold 2 timer 5 gange om ugen, så kan jeg nå at smide mine ekstra kilo inden jul (måske ikke, da der er thanksgiving, og der takker man for maden, så der skal vi ikke lave meget andet end at spise). 

Haley har vist mig en app som hedder myfitnesspal, og der kan du sige, hvor meget du vejer, og hvor meget du gerne vil veje, og så regner den ud, hvor mange kalorier du skal spise i løbet af en dag. Hver gang du spiser noget skal du skrive det ind under et måltid, så det er en slags dagbog. Man kan være venner med hinanden det inde, så Haley kan følge med i hvad jeg spiser, og hvad jeg dyrker af motion og omvendt, så det bliver sjovt at prøve :) 

Undskyld for et lidt kedeligt indlæg, men følte lige for at fortælle lidt om, hvad jeg spiser, så i forstår hvorfor det er, hvis jeg kommer hjem 15 kilo større :) 

PS. Det var jo sidste dag i dag, hvor vi kunne spise usundt, så jeg lavede pandekager til dem, for de pandekager man får her er virkelig ulækre.. Og vi fik dem med is og med marmelade og sukker, og de elskede det! 




Helena  


Shopping

Så i dag (lørdag), var vores plan at tage til stranden, men vi vågnede alle sammen ved lyden af virkelig voldsom regn, så den plan var hurtigt ødelagt... I stedet spurgte Haley, om jeg ville med ud at shoppe, så jeg kunne begynde at købe julegaver, som jeg kan sende hjem :) Den var jeg helt med på, så jeg begyndte at kigge efter et andet center end det vi plejer at tage til, og jeg fandt et outlet center ca. 30 min fra, hvor vi bor, så det besluttede vi os for at prøve.

Der er virkelig ikke ord til at beskrive hvor stort (!!!!), og hvor billigt (!!!!!) alt var i det center, 110 % mit nye yndlingssted! Vi var i 6-7 butikker og vi fik en is på et tidspunkt, men det tog os 4 timer!! Og hele centeret har 130 butikker.. Vi blev hurtigt enige om, at vi skulle komme tilbage igen på et andet tidspunkt, for centeret er delt op i 4 bygninger kan man kalde det, og vi var kun i den ene! Men i hvert fald fik jeg købt nogle lækre ting, men jeg blev også en hel del fattigere :( Jeg skulle have nogle lange bukser, og sweatre da vinteren snart kommer, og mine sewatre skal fungere som min vinterjakke, og jeg købte et par converse, fordi jeg kun har et par lukkede sko herovre, resten er sandaler. Men jeg kom også til at købe en taske og en t-shirt. Jeg fik dog også købt 3 gaver til at sende hjem, hvilket var grunden til vi kom, så det var meget godt!

Mine nye converse
Alle poserne 
Min nye taske :)







lørdag den 2. november 2013

Fredag

Jeg starter lige med at sige, at jeg var syg torsdag, så jeg tog ikke i skole der.. Jeg havde det så dårligt, at jeg heller ikke tog ud og "trick or treat" (få slik), men i stedet blev hjemme, og så gav slik til dem der kom og bankede på..

I dag (fredag), er jeg stadig syg.. Men jeg havde 3 store tests, som jeg skulle tage, og jeg kunne ikke overskue, at skulle bekymre mig om den weekenden over, så jeg tog i skole, og fik taget alle mine tests. Jeg tog også til træning bagefter, selvom min træner sagde, at jeg ikke skulle komme, fordi jeg havde feber. Men jeg kom alligevel, fordi vi kun skulle træne i en halv time, og resten af tiden skulle vi beslutte hvilket design vi skulle have på vores t-shirts og sweatre. På vores High school er det sådan, at du kan sælge din t-shirt. Så fx hvis jeg sælger en t-shirt til en fra skole, får de en t-shirt med det design vi har besluttet, og der står soccer på, og bagpå er vores navn og nummer. Så sig endelig til, hvis nogen af jer, har lyst til at købe en. 

Da jeg kom, var min plan at tage et bad, og så tage en lur, for jeg havde det stadig ikke super godt.. Men lige da jeg skulle til at tage en lur, spørger en af fodbold pigerne om jeg ikke vil med til football kampen på skolen i dag, da det var den sidste hjemmekamp. Så jeg besluttede mig for at tage med til kampen, og vi kørte forbi Buffalo Wild wings og fik aftensmad, som jeg tog med ind til kampen. Det var første gang i denne her uge, at vi fik fastfood, så det er meget godt klaret :) Jeg havde lige købt en af de t-shirt, som jeg fortalte om før fra en af football spillerne, så jeg kunne have den på i dag, hvilket er virkelig fedt, for så viser man sin "school spirit" lidt mere. Jeg havde det super fedt til kampen, og jeg var sammen med Hailey hele tiden. Hun er nok min bedste veninde herover. Hun er en af pigerne fra soccer, og hun er senior, så et år ældre end mig. Det er som om, at vi har kendt hinanden hele tiden, og vi forstår hinandens humor (og jeg forstår hendes! Har ellers haft svært ved at forstå deres humor herover, da den er meget anderledes!). Jeg er rigtig glad for at have mødt hende, og hvis hun ikke skal arbejde næste lørdag, skal vi have en sleepover :) 
    En af de andre gode ting ved at tage til football kampene nu, er at jeg kender mange flere, så jeg møder tit nogen, at sige hej til, eller stoppe op og snakke med, og det er virkelig super fedt! For det har jeg savnet! 

Jeg er lige kommet hjem fra kampen nu, og jeg ser film med Mike, eller er på vej i seng nu, men vi så en film. I morgen kan vi sove længe, fordi der ingen kampe er, så det bliver skønt! Og ellers skal vi til stranden i morgen! Tænk engang, jeg skal til stranden i morgen, og det er den 2. November, det er virkelig underligt!!! Men jeg klager skam ikke, og savner bestemt ikke det kolde vejr eller vinterjakken! :) 

Vores Halloween slik til dem der kom forbi
Mig og Haley til football kampen
Mig og Haley til football kampen igen 

Mig, Michelle og Haley til træning 

Yvette (A girl from my english class) and me 




Helena 

En hård dag...

For første gang siden jeg kom her, har jeg haft en dag, hvor alt bare gik i mod mig..

Tirdag kom jeg i skole, og var vildt glad og spændt, fordi alle os fra holdet skulle have det samme tøj på, da vi havde en kamp efter skole. Så jeg går ind i vores træners rum og stiller min taske. Da han ser mig siger han, at han har en dårlig nyhed, og det er, at jeg ikke kan spille den aften, fordi staten lige har sendt mine papirer tilbage, da de vil have mine karakterer på dansk, og jeg havde dem på dansk og engelsk på samme papir, men de ville kun have dansk på det papir... Så jeg brugte de første fem timer på, at finde en løsning på alt det papir arbejde, og jeg fik min dejlige mor til at sende det til mig på mail, så jeg kunne sende det til dem, så alt kom på plads til sidst, men jeg skulle stadig vente 10 dage med at spille, så måske går jeg glip af de 3 første kampe, men hvis jeg er heldig er det kun den første kamp.

Men i 6. Periode har jeg lunch. Det vil sige, at det er der jeg får min mad. Jeg kom hen til min sædvanlige plads, lagde tasken på border som sædvandlig, og stillede mig i kø sammen med de andre. Da jeg kom gående tilbage, der jeg er pige sidde på min plads, og pludselig åbner hun min taske og tager min pung ud, og jeg løber hen mod hende og råber af hende da jeg kommer derhen, og så sætter hun sig på min pung, og lader som ingenting, og jeg råbte endnu mere af hende, og hun begyndte at græde, så jeg fik det helt dårlig med det, men hun stjal fra mig så, det er hendes egen skyld! Jeg fik min pung igen, og fortalte det til en af vagterne, men vagten sagde, at hun var en af de specielle børn, så hun vidste ikke bedre, men undskyld mig...  Jeg kunne da ikke være mere ligeglad, for det ændrer da ikke på, at hun stjal fra mig, og hvis jeg ikke så det, havde hun da taget den, og så havde jeg aldrig set den igen... Men jeg havde det så underligt med det, og det var virkelig en ubehagelig følelse, for jeg følte, at jeg ikke kunne have mine ting for mig selv mere, og jeg havde sådan lyst til bare at græde, men jeg gjorde det ikke, da hende pigen der stjal fra mig, blev ved med at kigge på mig... Men så snart jeg kom til 7. Time og en af mine veninder spurgte, hvordan min dag havde været brød jeg bare sammen, men det hjalp ligesom på det hele at komme ud med det! Og resten af dagen var heldigvis god! 

Efter skole tog hele holdet på subway, da de jo kan køre når man er 16 år her. Vi var nok 8-9 man i Haileys bil, men det var super sjovt, og jeg bliver mere og mere glad for de piger på holdet! Vi havde det rigtig hyggeligt, og det var dejligt at være sammen med dem, især oven på sådan en træls dag! Efter vi havde spist kørte vi tilbage på skolen og klædte om og bare hyggede indtil bussen kom og hentede os. Vi kører til kamp i den gule skolebus :) kampen gik fint nok, vi spillede 1-1 selvom vi skulle have vundet, heldigvis var det bare opvarmningskamp. 

Vores næste kamp er onsdag og torsdag i næste uge, og med lidt held kan jeg spille der, så kryds fingre for mig! 
Mig, Taliya og Haley på vej til subway, med alt for mange mennesker i bilen

Tati, (Janelle og Nailah stikker lige hoveder frem i midten), Taliya og Hailey

Sarah og Janelle

Mig og Hailey igen 


Helena 

mandag den 28. oktober 2013

Hurtig opdatering

Okay den her uge er fløjet forbi! Helt seriøst, hvor blev tiden af?????

Jeg har fodbold hver dag efter skole, og hvor mærkeligt det end lyder, så nyder jeg at løbe rundt og svede i den bagende sol 2 timer hver dag!!! Jeg elsker at komme til fodbold, for alle pigerne er simpelthen så søde, og jeg elsker, at man er som en "familie", når man spiller på et high school hold. Når ja forresten, jeg kom på holdet, så vi er 20 piger der skal spille fodbold for skolen, og vi har første kamp på tirsdag :) Vi fik vores uniformer i onsdag, og det er så fedt, for når vi har kamp dage, skal vi alle have ens tøj på, og vi skal blive på skolen efter skole, og vente til vi skal til kamp. Omkring 17 skal vi med bussen, men i mellem tiden kommer der nogen med mad, og vi kan bare hygge og løbe rundt på skolen helt for os selv! :) Men ja, jeg elsker at spille på holdet! 

I fredags tog jeg ikke til træning, fordi vi skulle ud på militær basen, hvor Mike arbejder, fordi der var "trunk or treating". Så den unit han arbejder i havde en slags Halloween party for deres familie. Alle der arbejdede der, havde hver især deres bil med, og så havde de dekoreret baggagerummet og puttet slik der i, så når folk kom gående med kostumer på, kunne de tage slik fra baggagerummet. De havde også lavet et spøgelses hus (dem der kender mig ved, at jeg ikke er så glad for uhyggelige ting), men jeg tænkte at siden det var mest for de små, turde jeg godt gå derind. Så Haley, Jack, Liam og mig tog ind i spøgelses huset. Vi nåede kun der ind, og så snart de lukkede døren bag os, så der var helt mørkt, begyndte en masse lyde at komme, og Liam og Jack skreg og græd så meget, så jeg nåede slet ikke, at  se hvad der ellers skete. Men Haley fortalte hurtigt til damen, at vi blev nød til at gå ud, fordi det var for uhyggeligt, men hun sagde, at vi blev nød til at blive inde indtil de næste kom ind, for ellers kom der lys ind, og det ville ødelægge det for de andre. Men da vi kom ud, var jeg helt stolt over, at det faktisk ikke var min skyld vi gik ud, men drengenes (de er kun 4 og 10 år) men stadig :) Jeg passer heldigvis meget godt ind i denne her familie, hvis man tænker på, hvor bange deres drenge er, så de er vant til at have et barn der ikke er så god til uhyggelige ting.
   Bagefter fik vi noget at spise og mødtes med nogen af deres venner inde fra militæret, og det endte med, at de kom med os hjem, og var ved os til 23 om aftenen ca.


Lørdag gjorde vi rent, og da jeg var færdig tog jeg i centeret med en af mine veninder, og jeg fik købt en ny taske, selvom det egentlig ikke, var det jeg ville :) Da jeg kom hjem skulle vi ud at spise, og vi tog på en brasiliansk steakhouse, hvilket nok er den mest geniale opfindelse i hele verden. Der er ikke noget menu kort, for der er kun en menu. Der er en salat midt i restauranten, som du kan gå op og tage af, og ellers får du kun kød!!! Du får udleveret et kort, der er rød på den ene side, og grøn på den anden side. Hvis du vender kortet op med den røde side betyder det, at du er klar til at få kød, så snart du vil have en pause, vender du kortet om, så den røde side er oppe, og så kommer de ikke med kød. Når du så er klar vender du bare den grønne side op, og de starter med at komme med kødet igen, og kødet kommer på sådan nogle stænger, og så står de og skærer kødet af foran dig! Det var så lækkert, og jeg var så mæt det var helt vildt!! Jeg følte jeg havde spist en helt ko!! Men da Haley fandt ud af, at jeg aldrig havde fået cheesecake før, bestilte hun et stykke cheesecake vi kunne dele, og jeg troede ærlig talt ikke, at jeg kunne få en mundfuld ned, men jeg smagte cheesecaken, og den var simpelthen så god, at jeg ikke kunne lade noget gå til spilde ;) vi spiste på restauranten med en af mikes venner fra militæret, han var lige blevet flyttet hertil (kan ikke huske hvorfra), og han skulle være her 6 måneder, så Mike inviterede ham, da hans kone og børn bliver hjemme. Han tog også med os hjem efter middagen, hvor ham og Mike sad og snakkede ude på terrassen, og jeg holdte "friends" maraton inde i stuen :) Da jeg gik i seng, var jeg stadig kvalmende mæt, det var helt vildt! Tænke da jeg kravlede op i sengen, om jeg ville være sulten, når vi skulle have morgenmad, men selvfølgelig var jeg det, for Haley lavede min yndlings morgenmad, som er Eggsandwich!! 


Søndag stod jeg op klokken 8.30 og tænkte, dejligt ingen søndagsskole til mig i dag, så vi ville tage til den sene Guds tjeneste, men jeg gav mig til at se venner igen med Haley mens vi spiste morgenmad, og lige pludselig var klokken 10, og Mike stod op og fik morgenmad og så venner med os, og så blev klokken 11.30, før vi kiggede på klokken, og gudstjenesten startede klokken 11, så vi nåede desværre ikke i kirke i dag :) har kun været i kirke to gange siden jeg kom, så det er meget fint! Men til jul skal vi vidst ret meget i kirke, for jeg tror nok, at drengene skulle være med i jule stykket i kirken. Anyway jeg lavede mine lektier, indtil Haley var klar, og så tog vi ud og købte nogle ting til huset (da de lige er flyttet ind, mangler de stadig et par ting), så i dag fik vi købt gardiner, og Haley fik sat dem op, og det der godt ud! Og dejligt at man ikke kan kigge direkte ud i mørket mere :) vi fik Taco Bell til frokost, og det er virkelig mit yndigs sted!! Man kan få den bedste lemonade, og de bedste tacos! Elsker tacos!! Det resulterede i, at vi slet ikke spiste aftensmad, fordi vi spiste så meget middags mad omkring klokken 15, og klokken er næsten 22, og jeg er stadig ikke sulten! Mig og Haley tog ud og handlede for hele ugen, for de vil lave mad hele ugen! Tror ikke engang de har lavet mad 7 gange hjemme siden jeg kom, men jeg klager ikke :) 

Jeg skal mødes med holdet i morgen fra 14-15 for at lave sløjfer, som vi skal have i håret på kamp dage, og min første kamp er på tirsdag, så det glæder jeg mig vildt meget til! :) 

Er forresten blevet stukket af en myg, og det er helt 100, at det ikke er en normal myg, det ser ud som om, at jeg har en knytknæve der stikker ud af armen på mig! 

Det var begyndt at blive koldt om morgenen, vi snakker (15-17) grader, men stadig omkring 30 grader midt på dagen, så jeg troede, at vinteren var ved at komme, men der tog jeg fejl! Vi får 31 grader på torsdag, hvilket er dejligt for så er det varmt om aftenen, og der er Halloween på torsdags så vi skal ud og "trick og treating" torsdag aften. 


Det var vidst alt for nu :) Jeg har det rigtig godt! Jeg føler virkelig, at jeg passer perfekt ind i denne her familie! Og Mike og Haley behandler mig, som var jeg deres barn! Vi joker og griner af hinanden, og nogle gange vrisser vi lidt af hinanden, men det er jo sådan en familie skal være! I starten følte jeg tiden gik vildt stærkt, men samtidig stod stille, fordi jeg oplevede så meget, på så kort tid, nu går tiden kun stærkt, lidt for stærkt! Jeg troede jeg kun havde været her 6 uger, men det er altså 7 uger siden! Det er helt vildt at tænke på! Og nu er der kun 3 måneder til, at vi skal på Cruiseship til Bahamas!!! ;) fra 21. november til 31. januar skal jeg kun være i skole 25 dage, resten er af dagene er ferie, så det bliver skønt! 


Helena 











fredag den 18. oktober 2013

De sidste par dage

Hej igen !
De sidste to indlæg (det med homecoming og så det her) har været på vej i lang tid, men nu får i dem :) Bare lige så i ved det, så tjekker jeg ingen af mine indlæg igennem, så hvis der er stavefejl osv, må i tage det med.

Mandag var bare en helt almindelig dag i skolen, med træning i to timer bagefter. Træningen er begyndt at være meget sjovere, nu hvor vi er begyndt at være mere som et hold, selvom der stadig er try outs, men jeg hygger mig rigtig meget med pigerne, og selvom vi løber konstant, så er det hele lidt sjovere når man har nogen at snakke med, og når vi er begyndt at lave øvelser med bold bliver det også sjovere!

Tirsdag var en vildt stressende dag i skolen... På fredag har vi "end of the first 9 weeks", så der får vi en samlede karakter i hvert fag, og det gør alle er stort nummer ud af, så jeg havde en masse projekter, som jeg skulle have gjort færdig i går, så jeg nåede ikke at få lunch... Jeg er så glad for, at jeg har meldt mig til fodbold, og jeg er næsten sikker på, at jeg er på holdet, fordi min træner tog mig til side efter træningen og spurgte om jeg havde noget i mod at være målmand i en af kampene for ingen af vores målmænd kunne den dag, og de vidste jeg havde spillet håndbold, så de gik ud fra, at jeg kunne være målmand... Jeg sagde, at jeg kunne prøve, men det er ikke noget, jeg er videre begejstret for, fordi jeg er bange for bolden når nogle af de gode piger skyder! Men han sagde, at det var mod det dårligste hold vi skulle møde, så vi må se :) men i hvert fald tager jeg det som et hint til, at jeg er på holdet :) Mike har fri hele ugen, så han tog Jack med i Disneyworld tirsdag, det er lidt vildt, at man bare kan tage til Disneyworld og så hjem igen :) 

Onsdag skulle jeg møde klokken 11, fordi alle  andre skulle tage en test, de skal bruge til college, og det skal jeg ikke, så det var dejligt :) Mig og Haley var selv hjemme onsdag og torsdag, da Mike tog Liam og Jack med til Disneyworld igen, og de overnattede der, så de kommer først hjem torsdag. Haley og jeg besluttede os for, at vi ville ud og spise, nu hvor drengene ikke var der, så efter jeg havde været til træning, kørte vi til et sted kaldet Panera, som både er en bager og en cafe agtig ting. Men jeg fik en halv panini og en halv cesar salat (er begyndt at spise meget cesar salat, når vi er ude at spise, fordi så føler jeg mig en smule sund, haha), og jeg mødte Haley (en pige fra mit fodboldhold) som arbejder der. Efter vi havde spist på Panera kørte vi til dairy queens for at få en blizzard når vi nu var selv hjemme, og jeg fik den, som jeg plejer med chokolade covered (kan ikke lige finde et ord for det på dansk) cheesecake og så i vanilje is med chokolade og karamel sovs! Det er det lækreste der findes på hele jorden! Jeg åbner en butik i DK når jeg kommer hjem, og jeg bliver rig i løbet af få dage, så lækkert er det! Og man kan selv bestemme hvilken størrelse det skal være, og størrelserne er det samme, som hvis man skal have sodavand, så jeg fik 0,4 liter is med alle de lækre ting i :) Jeg er virkelig afhængig, men det er så lækkert (og virkelig usundt) :)
    Da vi kom hjem, så vi en stand up dvd med Haleys yndlings stand up komiker, og han var vildt sjov, men jeg var så træt, og det var hun også, så vi faldt i søvn på sofaen, og jeg vågnede ved næsten at flade af sofaen, fordi vi ikke kunne være der begge to når jeg spjættede :)

Torsdag var en meget god dag, jeg hygger mig vildt meget i skolen, men samtidig så er det begyndt at blive hver dag, så der sker ikke så meget nyt som i starten, og det er lidt kedeligt, at alt bare er det samme, når man har været vant til 1000 nye indtryk om dagen.. I historie spurgte min lærer os tre udvekslingsstudenter (der er to tyskere og så mig) om det var okay, at vi havde om 2. verdenskrig i næste uge, eller om det var et meget sårbart emne, men vi sagde, at det var fint nok, selvom jeg er meget spændt på at høre, hvad de bliver lært herovre, for nogle af eleverne går rundt og laver heil hitler i cafeteriaet og griner, og bruger det som en måde at hilse på hinanden på, og det er meget underligt at se, for det gør vi i hvert fald ikke derhjemme! Men så er det godt, at jeg har fodbold efter skole, er virkelig, virkelig, virkelig glad for at jeg tilmeldte mig til fodbold! De fleste piger er vildt søde! Der er nogen som er meget bitchie, men dem er der vel altid nogen af, så jeg smiler bare til dem, og svarer hvis de spørger om noget, men ellers snakker jeg ikke med dem.. Til gengæld snakker jeg vildt godt med alle de andre på nær de 4 piger, som tror de er lidt mere end alle andre. Der er seks piger som er blevet sorteret fra, og jeg ved ikke, om der er andre, men jeg er ret sikker på, at jeg allerede er på holdet.
      Da jeg kom hjem fra fodbold lå der en pakke på min seng, og jeg kunne genkende min mors håndskrift så jeg blev mega glad!!!!!!! Jeg vidste, at jeg ville modtage et brev, men ikke en pakke, så da jeg så pakken, tænkte jeg, den er lidt for stor til at kun at være et brev, og da jeg løftede den, var den mega tung, så jeg skyndte mig at åbne den, og bum!!!! Der var et SE og HØR, et brev fra mor, frank og mads med billeder af dem og den fine terrasse, lakrids, matador mix, HAVREGRYN OG NESQUIK, så jeg kan endelig få mit havregryn med kakaopulver på til morgenmad, glæder mig sådan til i morgen tidlig, så jeg kan stå op og spise havregryn med nesquik :)))))))) Den pakke gjorde mig helt kuller, jeg kan slet ikke lade vær med at smile her til aften! Jeg blev så mega glad da jeg åbnede den pakke, og jeg begyndte helt at græde, da jeg læste brevet, men ikke fordi jeg havde hjemve, mere fordi jeg bare var glad for, at de stadig kan huske mig, og at se/vide alt er som det plejer at være! Og fordi det bare var så dejligt, at få noget der mindede om DK. Når jeg får hjemve er det som regel, fordi jeg er bange for at alle glemmer mig, mens jeg er her, og jeg er bange for at intet er det samme, når jeg kommer hjem, så jeg var glad for at se, at de ikke var nået meget længere med terrassen siden jeg tog afsted :))) SÅ TAK MOR, FRANK OG MADS!!!!!!! Det var lige, hvad jeg kunne bruge, og jeg har allerede spist virkelig meget af lakrids pakken og læst se og hør :) JEG ELSKER JER !
     Resten af min aften er gået på at læse op, da jeg har tests i morgen, og ellers har jeg set film med Mike og skrevet på bloggen, da jeg endelig fandt lidt tid :) Men nu er det vidst også tid til at gå i seng. I morgen skal alle have rødt på igen, fordi det er fredag, så det er ekstra school spirit dag, og jeg elsker de dage!!! Og har forresten forlænget weekend, så jeg skal først i skole tirsdag.

P.S JEG HAR DET SÅ GODT LIGE NU

Har ikke så mange billeder....

Meget poetisk, men så rigtigt 

Pakken med mors håndskrift :))

Indholdet af pakken :))


Helena