lørdag den 16. november 2013

Kirke

Hvis der er noget jeg virkelig har lært i denne her uge, så er det, at det kan betale sig at sige ja! 

Jeg havde rigtig meget hjemve slutningen af sidste uge og starten af denne her uge, så derfor sørgede jeg for at hold mig igang hele tiden, og det må jeg godt sige at jeg har gjort! 

I onsdags havde jeg aftalt at tage med den spanske udvekslingsstudent hen til hendes kirke, da der er gudstjeneste hver onsdag aften for teenagere. I ved godt, at jeg ikke er super begejstret for at gå i kirke, men denne her kirke var så fed! For det første var vi kun teenagere, hvilket gjorde at pastoren ikke kun snakkede med ord vi ikke forstod, men faktisk snakkede moderne sprog, så det pludselig gav mening. Der var også et band som spillede sange om gud selvfølgelig, hvor teksten så kom op på projekteren, så vi alle kunne synge med, og mens vi sang, stod vi op og dansede, så det var vildt fedt! Efter selve gudstjenesten, går man ud i grupper delt op efter årgang på skolen, altså senior, junior, sophmore osv. Men i den gruppe vi var, snakkede vi slet ikke om biblen, som vi skulle, men vi snakkede om mig og Leire, for de havde aldrig haft udvekslingsstudenter før, så det var rigtig fedt, og jeg følte mig virkelig velkommen. Og nu forstår jeg endelig, hvorfor folk ville tage hen i ungdomsgruppen i kirken, for det er altså virkelig fedt! 

Da jeg kom hjem, gik jeg direkte i seng! Jeg kom hjem omkring klokken 22, men havde været til træning fra 15.30-17, hvor vi ikke lavede andet end at løbe (fordi de mener at vi taber, fordi vi er i dårlig form) men jeg siger jer, jeg er seriøst i mit livs form, har aldrig løbet så meget før! Så jeg var virkelig træt! Og jeg ville faktisk ikke med i kirke, fordi jeg ville have vildt travlt, når jeg så kom hjem fra træning, og jeg skulle lave lektier, og studere til tests, som vi skulle have den næste dag. Men for at jeg ikke fik hjemve igen, besluttede jeg mig for at tage afsted, og så måtte jeg tage de lektier og de tests som det kom, og hvor var jeg glad for, at jeg gjorde det! For jeg havde det virkelig sjovt, plus mine tests blev flyttet! 

Et billede fra kirken om onsdagen 

Leire - den spanske udvekslimgsstudent 

Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar