søndag den 2. februar 2014

Cruise dag 4

Bahamas!!!

For første gang kunne vi sove ok længe på vores cruise, så det var skønt! Vi lå først til i Bahamas omkring klokken 12, så vi stod sent om, fik morgenmad og gjorde os klar til at gå af båden. 

Vi fandt et sted hvor de tillod Jackson at snorkle, så vi tog ud for at snorkle omkring klokken 1.30 og var tilbage igen ca. 16.30. Det var vildt fedt at prøve!! I starten skulle jeg lige vende mig til at trække vejret gennem snorklen, og da jeg havde fået det nogenlunde på plads, dykker jeg ned, og så får jeg øje på alle de fisk og tingeltangel fis under mig, og går lidt i panik.. Til dem der kender mig godt ved i, at jeg ikke er så glad for andet end sandbund i havet.. Og så snart jeg ser tang eller nogen form for fisk ved i også, at jeg nærmest kan gå på vandet! Så jeg skulle lige trække vejret dybt et par gange.. Jeg blev efterhånden vant til fiskene, men jeg prøvede at undgå de steder det var fuldstændig fyldt med tang/koral ræv stuff.. Vi var så heldige, at de tog os til et sted, hvor der var et skibs vrag fra 2. Verdenskrig, som vi kunne snorkle omkring, og hvor var det vildt at se, og hvor var der mange flotte fisk deromkring! Vi havde mading med til fiskene, og hvis man lagde lidt mad lige ud foran sig, kom der så vildt mange fisk, og man var total omringet, men det var vildt flot med alle de forskellige farver, og det var ret spændende, at se det skib fra 2. Verdenskrig. 

Da vi kom af båden igen tog drengene tilbage på skibet, og mig og Haley gik lidt rundt i gaderne for at se lidt. Jeg fik også købt en souvenir! 

Nogle steder af Bahamas var så smukt! Atlantis var fantastisk og så stort!! Og vandet omkring var krystal blå med kridt hvidt sand! Men nogle af stederne var ret fattige.. Det lignede næsten noget fra en 80'er film, alle husene var i lyserød, grøn, blå, gul, rød og vejene var hullet og taxachauførrerne kørste, som jeg ved ikke hvad! Og rettet sidder i den anden side af bilen, fordi de har været under engelsk styre. Mange af menneskerne der boede der, lignede nogen der var fattige, men så var der også nogen som lignede rige forretningsmennesker! Der var butikker ligefra gucci til de der skrammel butikker og politiet havde ikke en politibil, men en politicykel, så jeg fik set og oplevet mange spændende ting igen i dag, og det var helt vildt fedt!!! 

Vi kom sent tilbage på skibet, eller den var lidt i 18, men vi spiser aftensmad klokken 18, så vi havde ok travlt, men det nåede vi jo også. 

Her på skibet går der en masse ansatte rundt og tager billeder af alle gæsterne, og så har de en hel etage, hvor de sætter billederne op på, og så kan man gå rundt og kigge, men billederne koster 22 dollars (120 kr) pr stk, og det er sltså alt for meget, især når man gerne vil have 20 billeder! Så vi har hele tiden prøvet at se, om vi ikke kunne tage et billede af billederne i stedet for at købe dem. Men vi blev næsten taget dagen før, så vi skulle være forsigtige.. Alle billederne har en sensor bag på, så hvis man tager dem ud af etagen går en alarm i gang, og hvis man tager sensorer af billedet går alarmen også i gang, så vi havde lidt et problem.. Men vi fik samlet alle billederne af os, og valgt dem, som vi gerne ville have og så tog vi dem med ind på toilettet, fordi Haley fandt ud af, at de ikke havde en sensor derinde, så vi tog billeder af billederne derinde, og det lykkedes!! Men da vi kom ud, så vi så skyldige ud, at det gjorde helt ondt, så vi smed billederne i skraldespanden og så løb vi, og så grinte vi bagefter, men puha vi var bange for at blive taget! Og efter at have kigget på billederne, blev de faktisk slet ikke så gode, så der er kun nogen af dem, som vi kan bruge...

Ellers har der været en fest på dækket her til aften, så vi er først kommer i seng nu (omkring klokken 3), og vi skal være oppe til morgenmad i morgen omkring klokken 8, men det kommer vidst ikke til at ske :)

Atlantis

En svensker båd

Huse i mange forskellige farver

Mike, mig, Jackson, Haley og Liam i våd dragter, før vi skal ud og snorkle

Atlantis igen

Jackson og Mike

En af dykkerne og en masse fisk

Haley og mig


Helena 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar