mandag den 16. september 2013

Weekend

Denne her weekend er fløjet forbi med 120 km/t !

Fredag:
Fredag var jeg syg.. Jeg var stadig i skole, men da jeg kom hjem, lå jeg på sofaen med et tæppe over og så friends, det var virkelig hyggeligt! Og vi fik grillmad og ikke take out!!! Om aftenen kom min område repræsentant og hans kone over, fordi han skulle se, hvordan det gik med mig, og det går rigtig godt, så det varede ikke længe. Men fordi min værtsfamilie og område repræsentant er gode venner, blev ham og hans kone et stykke tid, og vi sad og snakkede, og det var rigtig hyggeligt.


Lørdag:
I lørdags havde Liam (den ældste af de to drenge) football game. Jeg sov til klokken lidt over 10 og vi skulle afsted klokken 11, og vi kom først hjem igen klokken 17!!! Men til Liam's kamp, skal man betale for at komme ind, det er ret vildt! Alle forældre og søskende har en t-shirt med "long hornets" logo på, for det hedder holdet. Og alle har en pavillion med, som man kan sidde under, for ellers ville man gå til af varme (selv mig, som ellers er glad for sol og varme)!!! Men det var faktisk ret sjovt, at se ham spille, det var min første amerikanske football game, og jeg fik forklaret reglerne hen ad vejen. På vej hjem kørte vi ind forbi buffalo wild wings, som er en restaurant hvor man kan få hot wings, og man kan selv bestemme hvor stærke de skal være. Det er en slags sports restaurant, så der hang nok 40-50 fladskærme rundt omkring som viste baseball og amerikansk fodbold. Jeg er begyndt at blive rigtig bidt af amerikansk fodbold, synes det er en vildt sej sport, men man skal lige lære reglerne at kende. Da vi kom hjem, ville vi alle se en film sammen, og Mike (værtsfar) viste mig hans dvd'er , og de første 5 sider var fyldt med "friends" dvd'er, det viste sig så, at han har ALLE 10 SÆSONER AF VENNER!!! Ja tak man !!! Til dem som kender mig derhjemme, ved at jeg elsker venner, og kan stort set alle afsnit ud og ind :) Men videre.. vi endte med at se en film kaldet "Ruby", som handler om en dreng, som drømmer om at spille collage football, men er ikke god nok, den er ret god, og passede perfekt, da vi jo havde set amerikansk fodbold hele dagen :)


Søndag:
Okay så i dag, var jeg i kirke for første gang..... Jeg kan konstatere, at jeg heller ikke kan li' at gå i kirke i USA... Eller jeg kan egentlig godt lide gudstjenesten, det var meget afslappet, og det er ikke i kirker ligesom i DK, men mere som et stort rum, med behagelige møbler, og et alter. Gudstjenesten var fin nok, jeg kunne sagtens gøre det hver søndag, uden jeg ville kede mig ihjel, men i denne her kirke skal man til søndags skole bagefter, og det er den del der dræber mig.. For det første er jeg i en klasse med folk fra 12-18, jeg tror bare, at jeg er den eneste der går i high school i den klasse, alle de andre var mindre, omkring 14 tror jeg, og dem der så måske var 16, var nogle ikke særlig kvikke nogen... I søndags skolen i dag lærte vi om, hvorfor/hvordan mobiler, film, tv-shows osv. påvirker vores tro på gud. Alt teknologi er åbenbart dårligt i følge de her mennesker. Og alle i den der klasse var total Gud dit og Gud dat, de vidste alt om Gud! og vi snakker børn på 14 år!!!! Og nogle tv-serier så de ikke pga, det krænkede Guds holdning.. Jeg tænkte, at når jeg ser en film, er det i hvertfald ikke Guds holdning jeg tænker på.. De her folk er virkelig kristen, og det er jeg åbenbart ikke. Altså jeg tror på Gud, eller jeg tror på, at der er et eller andet mellem himmel og jord, men jeg tror ikke på, at gud er årsag til alt der sker, som de andre i klassen gjorde... Søndags skole varer heldigvis "kun" en time, men det var den længste time i mit liv, og hvor var jeg træt af at høre om, man ikke måtte det ene, andet eller tredje for gud! Jeg har besluttet, at give det et forsøg mere, og hvis det er lige så forfærdelig, så tager jeg fat i mine værtsforældre for at høre, om jeg ikke kan slippe.

Da søndags skole ENDELIG var slut, kørte vi forbi subway, og købte frokost vi kunne tage med til stranden. Og WOW en strand, det er helt vildt! Der var helt hvidt sand, ikke en vind rørte sig, der var palmetræer, ren sandbund og vandet var så varmt, at det føltes som om, at nogen havde tisset, så man kunne mærke det i hele havet! Vi var der ca. 4 timer, og jeg var i vandet ca. 4 timer, hihi :) Det var sindssygt lækkert og MEGET tiltrængt efter den trælse søndags skole! På vej hjem regnede det lige pludselig sindssygt meget i 5-10 min, selvom man stadig kunne se blå himmel nogle steder. Alle biler holdte ind til siden, fordi man ikke kunne se noget for regnen. Men 5-10 min efter var der helt blå himmel og solen skinnede igen, det er vildt underligt, men sker hver dag lige for tiden.


Da vi kom hjem, tog jeg ud og handlede med Haley, vi købte mad, take out igen.. Den mad er altså farlig, det smager vildt godt, man bliver nærmest afhængig, så jeg vil næsten sige, at det er et mirakel, at der ikke er flere fede amerikanere end der er, og der er ellers mange!! Men godt vi ikke har alt det i DK, for så ville jeg trille rundt! Ellers har jeg lavet mine lektier, som jeg fatter minus af... Det er kinesisk for mig, men ja, det kommer vel på et tidsupunkt.


Håber i alle har det godt! Det har jeg i hvert fald :)





Helena


DER ER VENNER I TV'ET HER !!!

Jackson min yngste værtsbror

Morgenmad, det er boller, kød og smeltet ost i gryden

Til Liam's football game (man bliver nød til at have pavillioner med pga varmen)

SKITLES !!! 
En meget ulækker burger til Liam's football game

Til Liam's football game

Til Liam's football game

Fan T-shirt for Liam's hold, jeg skal have skaffet mig sådan en

Man skal betale for at se Liam's football games

På stranden

Den forreste dreng er min ældste værtsbror (Liam)

På stranden 

På stranden 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar